cassandrakomplexet

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

första minnet.

Av Cassandra - 14 augusti 2013 20:41

Mitt första riktiga minne är från när jag var fyra år gammal. Jag hade precis börjat dagis. Jag och mina kompisar (som på den tiden enbart bestod av killar) var inne i kuddrummet. Vi hade byggt ett "fort" därinne och för att ta sig över var man tvungen att klättra längst väggen. Det var fredag och det betydde gosedjurs dag. Alla vi hade med oss ett gosedjur. Jag hade med mig en liten Nasse. När det var min tur så bad jag jimmie hålla i nasse. Men min kusin gillade inte det. Han skulle ju hålla i honom. Och när jag sa att jag ville att jimmie akulle göra det blev han fullständigt rasande och kastade sig över mig. Han tog stryptag på mig och sparkade mig i magen. En av fröknarna såg detta och tog bort honom från mig. Basse fick timeout och blev placerad under ett bord resten av dagen och vi andra roade oss med att lego på hans huvud. Det här är ett av dom gladaste minnena jag har. För gud vad vi skrattade när lego efter lego träffade honom i huvudet och han inte kunde kasta tillbaka. Idag när jag tänker på det så får jag lite dåligt samvete för hur elaka vi var. Men ni vet vad man säger. "Barn är alltid barn".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra - 15 augusti 2013 22:46


Det här inlägget är tidsinställt för att jag skulle hinna ångra mig från att publicera det. Men eftersom att det nu är publicerat så antar jag att jag var redo. Mitt andra minne handlar om något som jag egentligen skäms lite för. Jag har alltid varit...

Av Cassandra - 14 augusti 2013 16:24

Det här inlägget är en kort presentation. Vem är jag? Varför gör jag det här? Vad vill jag med det här? Varför brinner jag för att få ut min historia?   Mitt namn är Cassandra. Jag föddes den 24/7-1994 klockan 06:23 på Hudiksvalls sjukhus. . Jag ...

Presentation


Den här bloggen handlar om mig, mitt liv och om det stora steget att lämna det gamla bakom och kämpa sig framåt. Om att övervinna psykisk ohälsa. Om att ta sig igenom en vardag som ätstörd och suicid. Om att hitta lyckan och kärleken.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards